Matematika
Nuostatos
Domisi matematika, stengiasi, aktyviai dalyvauja mokymosi procese.
Pasitiki savo jėgomis mokydamasis matematikos, jaučia atsakomybę už mokymosi
rezultatus.
Vertina savo ir kitų daromą pažangą, įgyjamas matematikos žinias ir gebėjimus
Skaičiai ir skaičiavimai
Vardina, perskaito, užrašo ir palygina natūraliuosius skaičius iki 10000.
Pasako, prie kurios dešimties, šimto ar tūkstančio arčiau yra duotasis skaičius.
Palygina paprastąsias trupmenas ir dešimtaines trupmenas.
Atlieka aritmetinius veiksmus su natūraliaisiais skaičiais.
Reiškiniai, lygtys ir nelygybės
Apskaičiuoja nesudėtingų skaitinių reiškinių ar dydžių skaitines reikšmes.
Aprašo kasdienes praktines ir matematines situacijas paprastais skaitiniais reiškiniais.
Spėjimo būdu randa lygties sprendinį.
Į paprasčiausią nelygybę su vienu kintamuoju įrašo skaičių ir patikrina, ar gautoji nelygybė
yra teisinga.
Geometrija
Atpažįsta ir teisingai pavadina plokštumos ir erdvės geometrines figūras bei jų elementus.
Nurodo pateikto kampo rūšį.
Praktiškai nustato, ar plokštumos geometrinė figūra yra simetriška.
Tiksliai apibūdina įvairių objektų tarpusavio padėtį ir formą.
Matai ir matavimai
Teisingai skaito ir užrašo įvairių dydžių matavimo rezultatus. Nubrėžia apskritimą, kai
nurodytas spindulio ilgis.
Paprastais atvejais be matavimo įrankių apytiksliai įvertina artimiausios aplinkos daiktų
parametrus.
Sprendžia paprastus uždavinius, kuriuose reikia atlikti veiksmus su matiniais skaičiais.
Apskaičiuoja vidutinį judėjimo greitį, kai žinomas kelias ir judėjimo laikas.
Apskaičiuoja stačiakampio plotą.
Statistika
Renka duomenis apie sau artimą aplinką pagal vieną požymį ir ją fiksuoja. Skaito
informaciją, pateiktą stulpeline ar skrituline diagrama, piktograma, dažnių lentele.
Pavaizduoja pateiktus/surinktus duomenis stulpeline diagrama.
Remdamasis pateiktais/surinktais duomenimis, atsako į paprastus klausimus, bando daryti
paprastas išvadas.
Komunikavimas
Teisingai supranta paprastų įvairaus konteksto praktinio ir matematinio turinio uždavinių
sąlygas, geba jas perteikti.
Uždavinių sprendimo ar įrodymų idėjas pateikia įvairia forma.
Atsakydamas į klausimus, pagrįsdamas samprotavimus, spręsdamas paprastus uždavinius,
vartoja tinkamus terminus bei simbolius.
Uždavinio sprendimą pateikia laikydamasis susitarimų dėl uždavinių sprendimo ir atsakymo
pateikimo
Matematinis mąstymas
Naudodamas žinomus matematikos faktus bando paaiškinti uždavinių sprendimus, remiasi
modeliais, piešiniais, diagramomis.
Taiko deduktyviojo ir induktyviojo mąstymo principus.
Bando formuluoti matematines prielaidas, hipotezes.
Problemų sprendimas
Mokytojui padedant bando formuluoti problemas. Pasirenka tinkamus veiksmus ir
skaičiavimo būdą paprastiems uždaviniams spręsti, pasitikrina skaičiavimo rezultatus,
paaiškina uždavinio sprendimą ir gautus rezultatus, juos interpretuoja pradinės sąlygos
kontekste.