Matematika

Nuostatos

Domisi matematika, stengiasi, aktyviai dalyvauja mokymosi procese.

Pasitiki savo jėgomis mokydamasis matematikos, jaučia atsakomybę už mokymosi

rezultatus.

Vertina savo ir kitų daromą pažangą, įgyjamas matematikos žinias ir gebėjimus

Skaičiai ir skaičiavimai

Vardina, perskaito, užrašo ir palygina natūraliuosius skaičius iki 10000.

Pasako, prie kurios dešimties, šimto ar tūkstančio arčiau yra duotasis skaičius.

Palygina paprastąsias trupmenas ir dešimtaines trupmenas.

Atlieka aritmetinius veiksmus su natūraliaisiais skaičiais.

Reiškiniai, lygtys ir nelygybės

Apskaičiuoja nesudėtingų skaitinių reiškinių ar dydžių skaitines reikšmes.

Aprašo kasdienes praktines ir matematines situacijas paprastais skaitiniais reiškiniais.

Spėjimo būdu randa lygties sprendinį.

Į paprasčiausią nelygybę su vienu kintamuoju įrašo skaičių ir patikrina, ar gautoji nelygybė

yra teisinga.

Geometrija

Atpažįsta ir teisingai pavadina plokštumos ir erdvės geometrines figūras bei jų elementus.

Nurodo pateikto kampo rūšį.

Praktiškai nustato, ar plokštumos geometrinė figūra yra simetriška.

Tiksliai apibūdina įvairių objektų tarpusavio padėtį ir formą.

Matai ir matavimai

Teisingai skaito ir užrašo įvairių dydžių matavimo rezultatus. Nubrėžia apskritimą, kai

nurodytas spindulio ilgis.

Paprastais atvejais be matavimo įrankių apytiksliai įvertina artimiausios aplinkos daiktų

parametrus.

Sprendžia paprastus uždavinius, kuriuose reikia atlikti veiksmus su matiniais skaičiais.

Apskaičiuoja vidutinį judėjimo greitį, kai žinomas kelias ir judėjimo laikas.

Apskaičiuoja stačiakampio plotą.

Statistika

Renka duomenis apie sau artimą aplinką pagal vieną požymį ir ją fiksuoja. Skaito

informaciją, pateiktą stulpeline ar skrituline diagrama, piktograma, dažnių lentele.

Pavaizduoja pateiktus/surinktus duomenis stulpeline diagrama.

Remdamasis pateiktais/surinktais duomenimis, atsako į paprastus klausimus, bando daryti

paprastas išvadas.

Komunikavimas

Teisingai supranta paprastų įvairaus konteksto praktinio ir matematinio turinio uždavinių

sąlygas, geba jas perteikti.

Uždavinių sprendimo ar įrodymų idėjas pateikia įvairia forma.

Atsakydamas į klausimus, pagrįsdamas samprotavimus, spręsdamas paprastus uždavinius,

vartoja tinkamus terminus bei simbolius.

Uždavinio sprendimą pateikia laikydamasis susitarimų dėl uždavinių sprendimo ir atsakymo

pateikimo

Matematinis mąstymas

Naudodamas žinomus matematikos faktus bando paaiškinti uždavinių sprendimus, remiasi

modeliais, piešiniais, diagramomis.

Taiko deduktyviojo ir induktyviojo mąstymo principus.

Bando formuluoti matematines prielaidas, hipotezes.

Problemų sprendimas

Mokytojui padedant bando formuluoti problemas. Pasirenka tinkamus veiksmus ir

skaičiavimo būdą paprastiems uždaviniams spręsti, pasitikrina skaičiavimo rezultatus,

paaiškina uždavinio sprendimą ir gautus rezultatus, juos interpretuoja pradinės sąlygos

kontekste.