Muzika

 

1.1. Tiksliai intonuojant, taisyklingai kvėpuojant, dainuoti nesudėtingas vienbalses dainas. Dainuojant grupėje girdėti ir derinti savo balsą prie kitų.

1.2. Natūraliai ir išraiškingai perteikti dainos nuotaiką.

1.3. Išmokti melodiniu instrumentu ritmiškai ir melodiškai tiksliai pagroti keletą kūrinėlių, atlikti interpretacinius ženklus.

1.3.1. Pademonstruoti įvairius garso išgavimo būdus ir paaiškinti, kaip kinta išgaunamo garso savybės.

1.3.2. Pademonstruoti, kaip melodiniu instrumentu išgaunami skirtingo aukštumo garsai.

1.3.3. Paaiškinti ir grojant praktiškai vartoti muzikos kalbos elementus (žr. Turinio apimtis).

1.3.4. Užrašyti elementarų ritminį diktantą (sudarytą iš mokiniams gerai žinomų natų).

1.4. Groti dviejų trijų balsų ansamblyje, girdėti ir derintis prie kitų, akomponuoti dainelėms.

1.5. Apgalvojus raiškos priemones, sukurti garsinę struktūrą, turinčią pradžią, plėtotę ir pabaigą.

1.5.1. Sudaryti kompozicijos planą (spalvinį, grafinį, žodinį ar kt.), paaiškinti simbolių reikšmes.

1.5.2. Kuriant taikyti išmoktus muzikos kalbos elementus (žr. Turinio apimtis).

1.5.3. Savais žodžiais apibūdinti kompozicijos sumanymą, paaiškinti, kodėl svarbi pasirinkta tema, kodėl pasirinktos tokios išraiškos priemonės.

1.6. Dalyvauti klasės ir (ar) mokyklos kultūriniuose renginiuose. Sudaryti pasirodymo programą iš muzikos pamokose išmoktų vokalinių ir instrumentinių kūrinių.

1.6.1. Paaiškinti, kaip sudaroma koncertinė programėlė (dainų atranka, jų seka ir kt.), argumentuoti savo pasirinkimą.

1.6.2. Tinkamai elgtis scenoje ir žiūrovų salėje.

2.1. Įdėmiai klausytis muzikos kūrinių, juos vertinti remiantis savo potyriais, apibūdinti jų nuotaiką.  

2.2. Klausantis kūrinio išgirsti ir išvardyti nurodytus muzikos kalbos elementus.

2.2.1. Iš klausos atpažinti ir paaiškinti kūrinio dermę ir jos pasikeitimus, metroritmiką: metrą ir ritmikos pobūdį (taškuotas, tolygus ir kt.), formą (trijų dalių, variacijos, rondo), tembrą (instrumentai, atlikėjų sudėtis), kaitą (forte – piano), artikuliciją (legato – staccato).

3.1. Apibūdinti įvairiose erdvėse skambančią muziką (namuose, viešajame transporte, parduotuvėje, koncertų salėje ir pan.). Paaiškinti, kuo panašios ir kuo skiriasi Lietuvos ir kitų kraštų muzika ir tradicijos.

3.1.1. Paaiškinti, kur ir kokia muzika galėtų skambėti, apibūdinti skirtingoms gyvenimo situacijoms tinkamą muzikinį foną.

3.1.2. Nusakyti, kokios muzikinės tradicijos susiklostė šeimoje, kokią muziką mėgsta šeimos nariai.

3.1.3. Palyginti Lietuvos ir kitų tautų tradicinę muziką, pagrįsti skirtumus.